کد مطلب:303713 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:129

چگونگی ورود حضرت زهرا در محشر
حضرت امام محمد باقر علیه السلام می فرماید: شنیدم جابرین عبدالله انصاری گفت كه پیامبر (ص) فرمود وقتی قیامت بر پا شود دختر فاطمه (س) بر ناقه ای از ناقه های بهشت سوار شود ناقه ای مه از هر جهت او را زینت داده باشند... تا آنجا كه فرمود: یضی ء كما یضی الكواكب الدرّی فی افق السماء و عن یمینها سبعون الف ملك، و عن شمالها سبعون الف ملك، و جبرئیل آخذ بخطام الناقه ینادی باعلا صوته:

غضوا ابصاركم حتی تجوز فاطمه بنت محمد (ص) فلایبقی یومئذ نبی ولارسول ولاصدّیق ولا شهید الا غضوا ابصارهم حتی تجوز فاطمة، فتسیر حتی تحاذی عرش ربها جل جلاله، فتنزخ بنفسها عن ناقتها و تقول

الهی و سیدی احكم بینی و بین من ظلمنی، اللهم احكم بینی و بین من قتل ولدی. فاذا النداء من قبل الله جل جلالة:

یا حبیبتی و ابنة حبیبی سلینی تعطی، و اشفعی تشّفعی فوعزتی و جلالی لاجازنی ظلم ظالم، فتقول الهی و سیدی ذریتی و شیعتی و شیعة ذریتی و محبی و محبی ذریتی.

فاذا النداء من قبل الله جل جلالة: این ذریة فاطمة و شیعتها

و محبوها و محبوا ذریتها فیقبلون و قد احاط بهم ملائكة الرحمه فتقدّمهم فاطمةعلیهاالسلام حتی تدخلهم الجنة. [1] .

آن ناقه ای كه حضرت زهرا علیهاسلام بر آن می نشیند همچون ستاره درخشان در افق آسمان نورانی است در حالی كه هفتادهزار فرشته در طرف راست ناقه و هفتاد هزار در طرف چپ. حضرت فاطمه علیهاسلام را همراهی می كنند جبرئیل زمام ناقه را به دست می گیرد و با صدای بلند خطاب به اهل محشر می گوید: چشم های خود را ببندید تا فاطمه دختر محمد (ص) از محشر عبور نماید پس در آن روز هیچ پیامبر و رسولی و هیچ صدیق و شهیدی نخواهد بود. جز آن كه چشمان خود را فروهشته دارند تا زهرا علیهاسلام عبور نماید.

آن حضرت همچنان به پیش می رود تا برابر عرش الهی قرار می گیرد و از شدت اندوه خود را از ناقه بیفكند و عرض كند خداوندا ای مولای من بین من و آنكه به من ظلم نموده حكم كن خداوندا امروز بین من و كسانی كه فرزندانم را كشته اند قضاوت فرما.

پس در آن هنگام از جانب خداوند ذوالجلال ندا می رسد: ای حبیبه من و ای دختر حبیب من از من بخواه كه تمام خواسته هایت امروز انجام می پذیرد.

شفاعت كن از هر كسی كه بخواهی شفاعتت مورد پذیرش قرار می گیرد پس به عزت و جلالتم سوگند كه هر كس نسبت به تو ستم كرده (امروز) او را به كیفر اعمالش می رسانم پس در این هنگام فاطمه علیهاسلام می گوید: خداوندا ای مولای من ذریه ام و شیعیانم و پیروان ذریه ام و دوستانم و دوستداران ذریه ام را به شفاعت من برسان پس از جانب خداوند ذوالجلال در این وقت ندا می رسد:

كجایند ذریه های فاطمه و شیعیان و دوستداران فاطمه و دوستداران ذریه های فاطمه؟ پس آنها همگی در حالی كه فرشتگان رحمت آنها را احاطه كرده اند به پیش می آیند و در پیشاپیش آنان فاطمه علیهاسلام حركت می كند تا به بركت وجود آن بانو همگی را وارد بهشت سازد. خداوندا تو خود می دانی كه كل وجود ما و پدران و مادران ما را با ولایت محمدوآل محمد علیهم السلام عجین ساخته ای. خدایا از تو می خواهیم كه ما را در روز قیامت در آن بحران عظیم روز محشر به شفاعت این بانوی بزرگوار اسلام نایل فرمایی. آمین.


[1] بحار، ج 220/43 و 221.